PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGODZIAŁAJĄCEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ W NOWODWORZEROK SZKOLNY 2016/2017
Rada Samorządu: Przewodniczący - Gałązka Zuza kl. VI Z-ca przewodniczącego – Oniszczuk Kacper kl. VI Sekretarz- Denka Oliwia kl. V Skarbnik- Pindłowska Weronika kl. VI Członkowie: 1. Fil Alicja 2. Stanisławska Iga 3. Król Paweł 4. Maciosz - Harasim Maja 5, Łaskarzewski Mateusz 6. Bogusz Szymon 7. Zbiciak Julita 8. Małyska Albert Plan pracy Samorządu Uczniowskiego został opracowany w oparciu o : 1. Status Szkoły (podstawa: art. 55 ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty Dz. U.. z 1996r. Nr67, poz.329 z późniejszymi zmianami). 2. Regulamin Samorządu Uczniowskiego. Termin | Zadanie i forma jego realizacji | Cele wychowawcze | Odpowiedzialni i współpraca | Wrzesień | 1.Organizacja pracy Samorządu Uczniowskiego na nowy rok szkolny: -wybór samorządów klasowych, - wybory do Samorządu Uczniowskiego, -opracowanie planu pracy na rok 2014/2015, -przydział obowiązków, -zapoznanie się z regulaminem SU, - ustalenie terminów zebrań SU, - zapoznanie uczniów z zadaniami SU podczas apelu. 2. Udział w akcji „Sprzątanie Świata”. 3. Przygotowanie Dnia Chłopaka: - życzenia i upominki. 4. Promowanie zdrowej żywności: - ułożenie reklamy, wykonanie plakatów.
| -Rozwijanie samorządności, - kształtowanie podstaw społecznych, -mobilizowanie do pracy na rzecz klasy i szkoły, -wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości uczniów, -przygotowanie do właściwego, pełnienia ról społecznych -zapoznanie uczniów z pracą SU podczas apelu. | Opiekun Samorządu Uczniowskiego, wychowawcy , uczniowie. | Październik | 5. Udział w akcji „Kiermasz Ciast”. 6. Przygotowanie Dnia Edukacji Narodowej: - część artystyczna, - złożenie życzeń. 7. Pamiętamy o tych, którzy odeszli: - wyjście na cmentarz w Nowodworze Piaski, - prace porządkowe, - zapalenie zniczy. | - Rozbudzanie chęci niesienia pomocy innym ludziom, - rozbudzanie szacunku, umiejętności wyrażania wdzięczności za trud, - inspirowanie twórczych działań uczniów, - uwrażliwienie na estetykę, kulturę - opieka nad cmentarzem Ogarnięcie pamięcią tych, którzy bezinteresownie oddali życie za Ojczyznę. | Rada Rodziców, Samorząd Uczniowski, samorządy klasowe, uczniowie | Listopad | 8. Święto Patrona Szkoły kard. Stefana Wyszyńskiego: - zorganizowanie klasowych kącików Patrona, - msza święta, - część artystyczna, - przygotowanie wystawy plastycznej. 9. Narodowe Święto Niepodległości: - przygotowanie części artystycznej. 10. Ślubowanie uczniów kl. I: - pasowanie na ucznia. 11. „Na świętego Andrzeja z wróżby nadzieja”: - dyskoteka andrzejkowa, - przygotowanie wróżb, - organizacja konkursów, - wyznaczenie dyżurów. | - Kultywowanie pamięci o patronie naszej szkoły, - kształtowanie postaw patriotycznych, - integracja uczniów kl. I z uczniami starszymi, - umiejętność organizowania czasu wolnego, - wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas zabawy, - troska o zdrowie własne i innych, - integrowanie społeczności szkolnej. | Opiekun SU, Samorząd Uczniowskiego, samorządy klasowe uczniowie, wychowawcy klas, rodzice | Grudzień | 12. Klasowe mikołajki: - przygotowanie wizyty świętego Mikołaja, - przygotowanie upominków. 13. Przeprowadzenie akcji charytatywnej na rzecz osób niepełnosprawnych, sprzedaż kartek. 14 Udział w akcji „Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę”: - zbiórka darów. 15 Święta Bożego Narodzenia - szkolna wigilia, - udział w jasełkach, - wykonanie dekoracji. 16. Kiermasz świątecznych stroików i kartek, ozdobnych szopek. | - Kontynuowanie tradycji - kształcenie sztuki obdarowywania się - zachęcanie do niesienia pomocy innym, - uwrażliwianie na ludzi potrzebujących pomocy, samotnych, - kultywowanie tradycji, - uwrażliwianie na piękno i estetykę, - integracja społeczności szkolnej, - zachęcanie do działania, rozwijanie ekspresji twórczej dzieci. | Opiekun Samorządu Uczniowskiego, Samorząd Uczniowski, samorządy klasowe, uczniowie, wychowawcy klas, rodzice | Styczeń | 18. Zabawa choinkowa : - współdziałanie w organizacji, - dekoracja sali, - przygotowanie i przeprowadzenie konkursów. 19. Współdziałanie w przygotowaniu Dnia Babci i Dziadka: - prezentacja programu artystycznego, - przygotowanie poczęstunku, - nagłośnienie sali. | - Integracja społeczności szkolnej, - aktywizowanie uczniów - rozwijanie kultury osobistej, - wdrażanie do zdrowej i twórczej rywalizacji, - wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości uczniów. | Opiekun Samorządu Uczniowskiego, Samorząd Uczniowski, samorządy klasowe, uczniowie, wychowawcy klas, rodzice | Luty | 21. Walentynki: - poczta walentynkowa, - dyskoteka, -konkurs na najpiękniejsze życzenia lub kartkę walentynkową. | - Kształcenie umiejętności wyrażania uczuć, - integracja społeczności szkolnej. | Samorząd Uczniowski, samorządy klasowe, uczniowie | Marzec | 22. „Dzień Pączka” – tłusty czwartek. 23. Współdziałanie w przygotowaniu Dnia Kobiet: - prezentacja programu artystycznego, - wręczenie kwiatów i upominków, - przygotowanie poczęstunku. 24. Dzień Samorządności: - powitanie wiosny, - ustalenie programu i przydział zadań, - przygotowanie marzanny i gaika, - wycieczka nad rzekę Parysówkę. 25. Promujemy zdrowy tryb życia : - pogadanki w klasach o nałogach i zdrowym odżywaniu się. | - Integracja społeczności szkolnej, - aktywizowanie uczniów, - rozwijanie kultury osobistej, - wdrażanie do samodzielności, - wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości u uczniów, - kultywowanie tradycji, - dbałość o zdrowie swoje i innych uczniów. | Opiekun Samorządu Uczniowskiego, Samorząd Uczniowski, samorządy klasowe, uczniowie, wychowawcy klas, rodzice, pielęgniarka szkolna | Kwiecień | 27. Konkurs na pisankę, stroik wielkanocny: - przygotowanie wystawy, wręczenie nagród. | - Rozwój kultury zdrowotnej, rozbudzanie zainteresowania własnym zdrowiem, - zachęcenie do dbania o własne posesje, - rozbudzanie potrzeby dbania o środowisko. naturalne, - kultywowanie tradycji, - uwrażliwianie na piękno i estetykę otoczenia. | Opiekun Samorządu Uczniowskiego, Samorząd Uczniowski, samorządy klasowe, uczniowie, wychowawcy klas, rodzice | Maj | 28.Święto Konstytucji 3 Maja : - udział w programie artystycznym. 29. Dla Ciebie, Mamo Dla Ciebie, Tato: - udział w programie artystycznym, - przygotowanie dekoracji okolicznościowej, - oprawa muzyczna, - przygotowanie prezentów i poczęstunku. | - Kształtowanie postaw patriotycznych, - poszanowanie dla symboli i świąt narodowych, - kulturalne zachowanie się podczas uroczystości. | Opiekun Samorządu Uczniowskiego, Samorząd Uczniowski, samorządy klasowe, uczniowie, wychowawcy klas | Czerwiec | 30. Współdziałanie w przygotowaniu Dnia Dziecka: - zorganizowanie wycieczki, ogniska z kiełbaskami. 31. Podsumowanie pracy samorządu uczniowskiego i przedstawienie podczas zebrania rady pedagogicznej. 32.Współorganizowanie zakończenia roku szkolnego: - przygotowanie programu, artystycznego i prezentacja, - przekazanie sztandaru, - wręczenie nagród uczniom, pracującym w SU. | - Integracja społeczności szkolnej, - kształtowanie poczucia przynależności do danej społeczności, - kształtowanie umiejętności samooceny, - rozwijanie samorządności, - wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości u uczniów, - kształtowanie postaw społecznych, - mobilizowanie do pracy na rzecz klasy i szkoły, - zachęcanie do aktywnego i bezpiecznego wypoczynku w czasie wakacji. | Opiekun Samorządu Uczniowskiego, Samorząd Uczniowski, samorządy klasowe, uczniowie, wychowawcy klas, rodzice | W ciągu roku | 34.Prowadzenie akcji zbiórki baterii. 35.Zbiórka makulatury. 36. Zbiórka nakrętek 36.Wyjazdy do kina, teatru, instytucji, na wycieczki krajoznawcze. 37. Organizowanie konkursów: - ekologiczne, - plastyczne, - recytatorskie, - muzyczne, - informatyczne, - literackie. | Aktywizowanie życia w szkole, kształtowanie postaw proekologicznych i obywatelskich. Przygotowanie do kulturalnego i aktywnego organizowania czasu. Rozwijanie zainteresowań, poszerzanie wiedzy. Budowanie wiary we własne możliwości. | Opiekun SU, nauczyciele przedmiotów, wychowawcy, rodzice, uczniowie. | Przewidywane osiągnięcia uczniów: 1. Uczniowie aktywie i twórczo uczestniczą w życiu społecznym szkoły, są odpowiedzialni za jej reprezentowanie i funkcjonowanie. 2. Uczniowie nabywają umiejętność pełnienia ról społecznych i odpowiedzialności moralnej. 3. Uczniowie potrafią współpracować w budowaniu atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania w zespole. 4. Uczniowie rozumieją zasady i normy demokracji. Ewaluacja planu pracy SU: Plan pracy będzie monitorowany w toku jego realizacji. Ewaluacja podsumowująca nastąpi na koniec roku szkolnego 2014/2015. Jej wyniki wykorzystane zostaną do usprawnienia form pracy w kolejnych latach. Metody ewaluacji: obserwacja, analiza dokumentacji, ankiety, wywiady ustne. Plan pracy został przyjęty do realizacji na zebraniu Rady SU w dniu 28.09.2016 r. Przewodniczący SU: Dyrektor szkoły: Opiekun SU: Gałązka Zuzanna Marzanna Majewska Ścibura - Krzewińska Maria Nowa warstwa...
|